Plantan z piekarnika

Dzisiaj przepis na plantany z piekarnika.

Do przygotowania tego dania potrzebne są plantany, czyli banany warzywne. Do kupienia w każdym Toko o których pisałam wczoraj, ale również w wiekszych supermarketach. Lubię je jeść z indonezyjskim sosem z orzeszków ziemnych lub sosem chilli.

Są to banany których raczej nie je się na surowo. Chociaż na YouTube znalazłam kilka filmików osób które twierdzą, że jeżeli taki banan jest mocno dojrzały to jak najbardziej nadaję się do konsumpcji. Ja również czekam, aż moje banany dojrzeją, czyli będą już całe czarne zanim je zjem, ale ja przygotowuję je w piekarniku.

plantany

1-2 banany warzywne obieram ze skórki i kroję w plastry około 2 cm. Rozgrzewam piekarnik do 180-200*C i na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia układam moje plastry banana, za pomocą silikonowego pędzelka smaruje każdy plaster oliwą z oliwek i delikatnie solę solą morską i ewentualnie używam też trochę pieprzu. Piekę 10 min, a następnie przewracam każdy plaster na drugą strone i piekę kolejne 10 min. Bardzo smaczne danie, polecam wypróbować.

plantan

Na koniec plantanowy uśmiech…🙂

Skomentuj

