Dopadła mnie grypa oraz moje sposoby na bóle menstruacyjne

Już od wczoraj nie czuję się najlepiej. Wczoraj kurowałam się herbatką rumiankową, sokiem pomarańczowym, zwykłą herbatą z cytryną, syropem z sosny oraz smarowałam klatkę piersiową rozgrzewającą maścią Tjing Tjau Balsem. Dzisiaj do mojej kuracji dołączyłam homeopatyczne tabletki, które zażywam co godzine. Czytając skład tych tabletek zaczęłam szukać w internecie informacji o ziołach, które są w nich zawarte. Pierwszym składnikiem, który widnieje na opakowaniu jest Aconitum napellus i w wikipedii napisali, że jest trujący. Na szczęście strony o ziołolecznictwie informują, że jest używany jako lek, ale w odpowiednich dawkach. Dlatego trzymam się zaleceń i nie przyjmuję wiecej jak 12 tabletek na dobę. Zobaczymy czy mi pomoże. Pozatym jem dużo owoców i piję dużo płynów. Na obiad dzisiaj zupa krupnik. Nie mam ochoty na posiłki stałe, więc zupka sprawdziła się tu idealnie.

tjing tjau balsemTjing Tjau Balsem odkryłam dzięki mojej indonezyjskiej koleżance która mi ją poleciła. Jest to mocno rozgrzewająca maść, króra sprawdza się przy przeziębieniu, bolących mięśniach, a nawet przy lekkich bólach menstruacyjnych. Smarujemy wtedy brzuch maścią i ciepło łagodzi ból, przynajmniej w moim przypadku. Niestety, gdy bóle są zbyt silne to żadna maść nie pomoże.

Jak jestesmy już przy bólu menstruacyjnym to polecam też herbatkę z rumiaku. Tak samo jak maść sprawdza się przy łagodnych bólach. Kiedyś juz pisałam o rumianku, dla zainteresowanych podaję link.  Słyszałam też, że ziele angielskie jest tu też zalecane, jak wypróbuję i się sprawdzi to napewno coś o tym napiszę.

images

Przesiedziałam cały dzień na kanapie pod kocem i mam nadzieję, że jutro będę się czuła lepiej bo mam kilka rzeczy do zrobienia. Gdybym mogła jutro zostać w domu to bym pewnie dzisiaj nie brała żadnych tabletek, rownież tych homeopatycznych i kurowałabym się tylko domowymi sposobami. Życie jednak zmusza mnie do ruszenia tyłka z kanapy, dlatego zdecydowałam się wspomóc się troszeczkę.

Teraz już czas, aby wskoczyć pod kołdrę i spać. Wam życzę dużo zdrowia i udanego tygodnia. 

Ania (Sweetrairy)

2 uwagi do wpisu “Dopadła mnie grypa oraz moje sposoby na bóle menstruacyjne

Skomentuj

