Rucola czyli Rokietta siewna

Rokietta siewna (Eruca vesicaria)

Rucola to aromatyczna zielona sałata o charakterystycznym smaku, często wykorzystywana w kuchni włoskiej. Dodana do sałatek nadaje im ciekawego smaku. Z rukoli tak jak z bazylii można zrobić pesto,  jest ono idealnym dodatkiem do sałatek, zup, oraz wszelkich dań z warzyw. Dla posiadaczy ogródka lub parapetu😉 dobra widomość, łatwo  jest ją wychodować. Jest to roślina jednoroczna. Można ją wysiewać od wczesnej wiosny do póżnej jesieni. Po około 3 tygodniach jest już gotowa do zbioru i jest przepyszna🙂

Wartości odżywcze 100 gram rukoli:

Kalorie 13 kcal (58 KJ)
Woda 95,0 g
Białka 1,3 g
Węglowodany  1,0 g
Tłuszcz 
0,2 g
Wit. A 0,2 mg
Wit.B1
0,06 mg
Wit.B2 0,08 mg
Wit.B6
0,06 mg
Wit.C  15 mg
Sód
10 mg
Potas 220 mg
Wapń  40 mg
Fosfor   35 mg
Magnez
10 mg

8 uwag do wpisu “Rucola czyli Rokietta siewna

  1. Ale trafiłaś, miałam ostatnio rucolasty tydzień. W Tesco była promocja;P Wspaniała sprawa. Trochę mnie zastanawia czy Rucola nie jest przypadkiem krewniaczką mniszka lekarskiego. Na mój gust podobnie smakuje i nawet kształt liści ma podobny. Bardzo dziękuję za te informacje, chyba muszę ją zacząć hodować.
    Świetny blog, jestem zachwycona tym, że wynajdujesz rośliny, o których zapominamy. Subskrybuję:)

    • a tak się zastanawiałam o czym napisać wczoraj i pomyślałąm o rukoli.. ja ją jem regularnie bo w sklepach dostępna świeżutka albo nawet w doniczkach można dostać, a zaczęłam szukać na polsich stronach i mało o niej znalazłam i dlatego napisałam co wiedziałam..🙂
      pozdrawiam serdecznie🙂

    • faktem jest że listki rukoli i mniszka są do siebie podobne, jednak są to 2 różne roślinki.. jak by spojżeć na systematykę to rukola należy do rodziny kapustowatych a mniszek do rodziny astrowatych.. ale jedne i drugie są smaczne i zdrowe🙂
      pozdrawiam cieplutko

  2. Wczoraj po raz pierwszy spróbowałam Rukolę i pierwsze wrażenie było takie że kupiłam produkt nieświeży, smak był gorzkawo skwaśniały, ale Rukola chyba tak ma. wymieszałam ją z sałatą, pomidorami i ogórkami i dało się zjeść.

Skomentuj

